Du är bättre än du vet, mycket större än du vet

2012-08-25
13:43:00

Winnerbäck. Så underbar.
Spenderat större delen av dagen med att lyssna på denna briljanta låtskrivare. Detta är nog mina allra bästa favoritcitat.
 
"Jag känner en som sett mer än dom flesta
En som aldrig sett vad han har här
Han säger att han vart till helvetet och tillbaka
Jag tror en del av han blev kvar där"
 
"Någon har valt att bestämma hur kärlek går till
med regler och råd
Så därför inatt, ska vi älska som fåglarna vill
Och klippa nån tråd"
 
"I rispan från din vrede ska jag sätta jord och så, i skuggan av din stolthet ska jag resa mig och gå"
 
"Det finns dom som tror på Gud, och dom som ägnar sig åt spel
Alla drömmer vi om lyckan som om livet blivit fel"

"inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt.
men det skävlde när du rörde vid mig."
 
"Jag ser mig i speglen
det är en dålig dag
är det honom jag känner
är det han som är jag?"
 
"den vackraste stunden i livet var den när du kom..." samt "den djävligaste stunden i livet var den när du gick.." - Kom änglar, är nog den finaste texten som finns, så ohyggligt enkelt men ändå oslagbart, hela låten kom änglar kan vara den bäst talande text som någonsin skrivits.
 
   

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: