Du är bättre än du vet, mycket större än du vet

2012-02-15
22:13:13

att vara stark
Kollade nyss på "Så mycket bättre" Var Sanna Bråding som var med. Både jag och mamma satt med tårar.
Jag måste säga att jag tycker det är starkt av henne att gå ut i tv och berätta om allt hon varit med om, bra också så människor förstår hennes historia.




Dikt som jag tycker stämmer in på det hon berättar.

Att vara stark


Att vara stark är inte
att aldrig falla,
att alltid veta,
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest.
Att vara stark är inte 
att lyfta tyngst,
att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft,
att ta del av den,
att falla till botten,
slå sig hårt och komma upp igen.

Att vara stark
Är att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark
Är att se ljus i mörkret och 
att alltid kämpa för att nå dit.


Update: "Livet blir bättre" Tack Linnea för rättningen ;)

Kommentarer:
#1: Anonym

Du menar väl Livet blir bättre? :P

Jag kollade också på det. Bra var det! <3

2012-02-16 @ 09:05:07
#2: jess

Åh jag älskar den där dikten "att var stark" den är så fin!

2012-02-16 @ 20:24:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: