Du är bättre än du vet, mycket större än du vet

2012-07-19
10:18:00

Utan dina andetag. Utan dina andetag är jag som en vissen blomma.
Jag sitter här i en lägenhet, full av kärlek. Även fast alla är och jobbar kan jag så starkt känna den kärkek och omsorg som lägenheten har. Det är Linnéa som skriver, syster.
Jag har så många gånger velat kramat om min syster, har velat skydda henne, har velat ha henne hos mig bara för att kunna kivas med någon som jag sedan kan skratta med, har velat delat alla mina innersta tankar till min allra käraste syster, har velat berätta och visa hur mycket jag älskar henne.
Vi bor 201km, 20.1mil, 2 timmar och 22 minuter ifrån varandra. Du bor i gnosjö och jag bor i helsingborg. Du ska veta att jag saknar dig från den stunden då tåget lämnar perrongen i Gnosjö till stunden då jag ser dig igen veckan efter då tåget rullar in på perrongen i Gnosjö.
Du är så vacker, så omtänksam. Du är fin, just the way you are. Jag älskar dina glittrande och leende ögon när du är glad, jag älskar dina söta smilegropar som syns när du ler, jag älskar ditt hjärta och vad du har lärt mig när jag växt upp.
Jag tror faktsikt att du och jag är väldigt lika på sättet, vi tänker nog på saker på liknande sätt, vi agerer rätt lika, vi säger rätt lika saker. Utan de fyra åren som är vår åldersskillnad skulle du nog kunna varit min tvillig.
Är så glad att du lever, att du andas, att du finns. Utan en så vacker blomma skulle den allra finaste rabbarten sätt tom, naken ut.
När jag ser dig stå framför mig ser jag nån jag känner igen, mig själv. Är det sådär jag kommer ser ut om 4 år? Ingen vet, men jag skulle lätt vilja se ut så.
Vi bråkar rätt mycket men lyckas oftast lösa det, men tror som sagt att vi är väldigt lika och ibland kan det bli två för mycket.
Våga vara dig själv, våga ta för dig, våga njuta, våga älska dig själv. Jag älskar dig inte för att du hade bra betyg i 9:an, jag älskar dig inte pågrund av dina fototalanger, jag älskar dig inte för att jag hade någon att "låna" kläder av i mellanstadiet, jag älskar inte dig för att du gör världens godaste kolakakor eller för att du är jätte bra på att ge mig tips inom kost och träning-utan för att du är du, för att jag har världens finaste syster.
Jag älskar dig, till månen och tillbaka. ♥
 
 
http://pinkcupcake.devote.se/

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: