Du är bättre än du vet, mycket större än du vet

2011-12-14
00:27:05

blir vi inte alltid mållösa i livets stora stunder?

1. Mitt första läger, som ägde rum på Öland. Jag minns att jag trivdes som fisken i vattnet.


2. Här slutade jag sexan. Det var starka känslor. Jag tyckte om mina lärare väldigt mycket. Minns ett fint avsked. Men jag kände mig trygg, jag hade mina vänner som skulle gå i samma klass när jag började sjuan.


3. Året då jag konfirmerades. Alla konfimander gjorde en dagsresa till Vadstena. Minns vacker natur och god mat.


4. Polen med konfirmanderna. Minnesvärt. Den resan längtar jag ibland tillbaka till.


5. Mycket känslor. I Polen på ett konsentrationsläger. När vi kom till hotellet pratade man om det vi känt när vi besökt platsen. Jag minns att jag blev mycket berörd.


6. Dagen innan vi skulle på skolresa till Göteborg, nian. Tjejerna träffades dagen innan, mycket skratt.


7. Jag slutade nian. Här grät jag mycket. Det kändes som ett ganska stort steg. Alla gick åt olika håll och började i olika skolor och klasser. Var lite vilsen, visste ju att det skulle bli mycket nytt i gymnasiet. Men var lycklig över mitt betyg.


8. Avslutningsfesten i nian. Fina Amanda vid min sida.


9. De två sista bilderna är från studenten. Den mäktigaste stunden i mitt liv. Innan vi sprang ut minns jag hur stolt jag var över att få springa ut med alla andra studenter. Det var ett av målen i mitt liv som besannades. Hjärtat bultade och jag var fylld av spänning och glädje. "Snart, snart tar jag studenten, jag klarade det."

Minns alla dessa stunder så väl.

Det är aldrig för sent att få minnen för livet.


Kommentarer:
#1: Becky

Hej Erika,

nu har jag hittat hit! :)

Vilken väldigt fin plats du har skapat åt dig här... och tack för att jag fick veta vägen :)



Tack för senast, glöggkvällen som blev pysselkväll som blev spelkväll, (alla bitar lika goda) och för att du stod ut med mitt minneshjälpbeteende - tänk, det är ju så mycket lättare att minnas om man fryser och förevigar något ögonblick!

Flera ögonblick finns fångade på min blogg (du är så söt, så jag tror nog att du vågar titta!)



Håll gärna utkik efter grötfesten också, så ses vi kring någon spelplan snart igen :)

Många kramar till dig! /Becky

2011-12-14 @ 10:56:04
#2: amanda

Hon tackar!

Fina bilder kusin :)

2011-12-17 @ 16:42:49
#3: Miia

Åh vad roligt att se en gammal bild på sig själv :) Kram

2011-12-19 @ 16:07:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: